Hovis + en styck jobbig häst !

Idag har hovslagaren varit här och snyggat till fötterna på min häst :)
Blev lika bra som vanligt!
Fixade allt i stallet under tiden + att jag t.o.m passade på att frisera henne medan hon var tvungen att stå stilla XD Manen växer som ogräs som vanligt... Inom ett par veckor kommer den vara 1dm längre igen :o Men men. . .

Blev även lite dressyr framåt kvällen med Jane :)
Min häst var fruktansvärt jobbig idag :( I alla fall till en början. Pigg, stark, okoncentrerad och jag vet inte vad... Dock vägrade jag ge upp trots att mitt tålamod låg i botten och efter mycket övningar gick hon bra i slutet! Det gäller bara att fortsätta rida och inte ta ut någon ilska så går det :D Den hästen är verkligen inte detsamma varje dag och hon är verkligen inte lätt någonstans när hon är på detta humöret. Dock vet jag hennes knappar och vad som krävs för att allt ska "lossna".
Min lilla teddybjörn var jätte svett efteråt, klippning nästa !


Denna bilden är från det första ridpasset med
Damita som fotades :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0