Lokal hopptävling på Hässleholms hästsportförening!

Nu tänkte jag berätta lite om tävlingen i lördags, glömde helt bort det igår x)
I alla fall...
Jag är faktiskt jätte nöjd med båda klasserna! Damita var på bakbenen, helt loss i munnen trots att hon var pigg, var framåt för mina skänklar och hoppade super! Kan det bli bättre? :D
Jag tror faktiskt inte det, hade ett himla flyt och allt kändes kanon (y

I 1.05 som var det första klassen var hon mer studsig än vad hon brukar vara, men det gjorde även att avståndet var väldigt lätta att reglera. Kom nåågot nära på 5an, men absolut långt ifrån att hon låg i skitet. Det var en svår kombination, räcke in och räcke ut... Damita brukar vara lite slarvig i kombinationerna, speciellt när det inte är jätte högt men den klarade hon galant! Dock så fick hon ett pet på 7an, tyckte hon var lite slarvig eftersom jag la henne bra men men sånt händer!

I 1.10 blev hon mycket piggare, men fortfarande inte stark och hon hoppade super! Avståndet var även här lätt att reglera eftersom hon lyssnade så himla bra för mina hjälper, duktiga häst :) Jag rev samma hinder här som i förra klassen, attans! Nästintill precis innan omhoppning. Dock var det mitt fel eftersom jag inte hann få tillbaka henne tillräckligt innan hindret. Blev inget konstigt avstånd utan jag hade bara behövt fånga upp henne något. Är hur nöjd som helst med denna klassen också :)) Jag tycker det är riktigt retfullt att få sånna pet när bommen lika gärna kunde legat kvar tycker man :P
Dock var det knappt några nollor, omhoppningen var ganska klurig eftersom det var mycket svängar och bågar. Så vi kom faktiskt 6a! :D Självklart känns det alltid bättre att vara nolla när man blir placerad, men samtidigt även så himla kul att få den bonusen när man känner att man gjort en grym runda :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0