Träning vs. tävling

Jag börjar fundera på om det bara är min häst som går kasst på träningar och som en klocka på tävlingar?
Om jag har tur går träningen bra, men dom senaste gångerna har nästintill varit katastrof, och när jag sedan tävlat på det har det kännts super !
Träningen igår gick riktigt dåligt, det är omöjligt för mig att se något avstånd när Damita tutar på som fan innan hinderna och hänger i munnen :S Dock fick jag loss henne i slutet och då gick det betydligt bättre, men jag är verkligen ändå allt annat än nöjd.
Jag satt och hoppade henne några språng i padocken här om dagen med ett vanligt tränsbett och det gick hur bra som helst :) Min lilla bushäst taggar nog igång sig liiite för mycket när det är träning.
På träningarna ser det ut som att hon behöver jobba med markarbete osv också, men så är absolut inte fallet. Damita går hur bra som helst i dressyren när jag sitter och rider, det är bara det att hon förändras som fan på träningarna...

Ibland funderar man på om träningen verkligen gör något nytta eftersom Damita inte är "sig själv" och ibland känner jag att det nästan bara är mening att tävla henne. Men samtidigt behöver jag träning för att klättra upp i klasserna, men hur fan ska det gå till eftersom jag för tillfället bara kan hoppa CA 110 på träningen... Gaah jag blir galen!

Nu ska jag snart få 2v underbar semester och vila upp mig och bygga upp krafterna! Sen jävla när jag kommer tillbaka ska jag börja RIDA igen...

Men innan det ska jag faktiskt hinna med en tävling till! :D
På söndag åker jag med Amanda till perstorp och hoppar en 1.10 klass, får hoppas det går lika bra som det brukar! Har hört att det ska vara svåra banor där och denna gången är det dessutom regional :P Men det ska bi nog fixa :))


På tisdag åker jag, mamma, pappa och min kusin till denna paradisö! Om allt går som planerat ska jag blogga därifrån och uppdatera varje dag :)

Kommentarer
Postat av: Benita Fransén

tipsar på bloggen hur du enkelt kan få fler besökare! :)

2011-11-11 @ 23:14:42
URL: http://kikibenchaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0