Min resa till Boavista - dag 1

Nu har jag äntligen fått igång internet här nere i Afrika och kan blogga som det var tänkt från början :)
Ligger några dagar efter i planeringen, men här kommer uppdatering på allt vi gjort hittils!

16 nov - Det var en väldigt dryg flygresa på runt 9h innan vi var framme på Kap Verde öarna och just Boavista som vi landade på. Jag och min kusin fördröjde tiden med att spela på hennes mobil, hänga gubbe, äta godis och skämma ut oss såklart. Vi försökte även sova lite men det gick inte jätte bra om man säger så x)

När vi klev ut från planet var det som att befinna sig mitt ute i saharaöknen, den värmen hade man inte kännt av på väldigt länge ! Det var inte allt för mycket att kolla på runt omkring, jag hade tidigare läst att det mesta man såg var sand vilket stämde ;P

Vi tog en taxi från flygplatsen till vårt hotell som endast låg ca. 10 min därifrån vilket var riktigt skönt. Jag och min kusin slängde bara in allt i rummet och sprang ner till havet direkt :D Vågorna var riktigt höga och det var strömmt, precis som i Thailand när vi var där första gången år - 00. Man kan ungefär gå ut till låren som allra max för att inte sköljas ut med vågorna :o Hittils har det varit röd flagg varje dag vilket egentligen betyder badförbud.
I havet är det runt 26 grader och i solen är det nog nästintill upp emot 40!

Alla var jätte trötta och somnade ganska snabbt den här dagen, vi hade inte ens ork till att gå ut och äta... Hahaha.




Kommentarer
Postat av: ida

Kom hem nu Rut! i miss you.. <3

2011-11-22 @ 03:43:34
URL: http://idaremelin.blogg.se/
Postat av: Sandra

Saknar dig med !

2011-11-25 @ 19:59:38
URL: http://strawberrywhite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0