Dagens humör - trött och sleten! Sammanfattar helgen...

Idag är en sån typisk dag då man absolut inte orkar göra någonting!
Jag är helt slut efter dagen igår som spenderades i Malmö.
Men i alla fall... Har inte varit jätte duktig på att uppdatera bloggen i helgen men har helt enkelt inte haft tid :P Så här kommer en kort sammanfattning om vad jag sysslat med :)

I fredags skrittade jag ut en runda barbacka på Damita :) Blev även någon kort travsträcka, men i stort sett bara skritt eftersom jag kände att hon behövde det efter hoppträningen.
Efteråt åkte jag in till stan för att inhandla mängder av godis i olika former + thaimat, mums! Detta tog jag med mig och körde hem till min kusin i Olofström där kvällen skulle tillbringas för bland annat idolmys :)) Det blev en hel del flum som vanligt men en väldigt lyckad och bra dag tycker jag^^,

Dagen efter på lördagen var jag fortfarande hemma hos min kusin eftersom jag sov där. Solen sken och det var ett perfekt väder för lite fotografering. Så vi bestämde oss för att gå upp i skogen precis bakom hennes hus och ta några snajsiga bilder :) På tal om bilderna så kommer dom komma upp lite då och då här på bloggen :)
Framåt eftermiddagen rullade bilen hemåt eftersom jag först skulle in till stan och köpa ingredienser till en tårta som en kompis mamma beställt av mig och sedan skulle självklart hästen rastas lite också!
För Damitas del fick det bli en dressyrpass i ridhuset med Emma och Camaro som sällskap, trevlans!
Gick hur som helst bra :)


Här är en av alla bilderna som togs!

Söndag, tro det eller ej men morgonen började faktiskt med en dressyrtävling "pay and ride" för mig och Damita :) Det behövdes ekipage för att det skulle bli av så jag ställde upp! Vi har tidigare deltagit i en likadan träningstävling på hemmaplan men vi har även varit på Kristianstads hållet och startat en lokal LB förra året som gick över förväntat med hyffsade poäng!
Jag är väldigt nöjd med framridningen innan starten, Damita var hur fin som helst! Men inne på banan blev hon spänd och rädd för i stort sett allt vilket inte gjorde mig ett dugg förvånad eftersom hon är en väääldigt tittig häst när det gäller allt som inte har med hinder att göra.
Dressyrstaketen var till en början läskiga, domaren livsfarlig och det gjorde inte saken mycket bättre att fåglarna hade väldigt roligt på ridhustaket XD
Med en liten hopp här och där osv. kom vi runt programmet oskadda, hahaha.
En sammanfattande mening om vad domaren tyckte om oss: "Damita har en stor vilja och potential och man ser på henne att hon älskar att galoppera, men att det även krävs väldigt mycket arbete för att hon skulle kunna bli en dressyrhäst då hon är väldigt nervös och ofokucerad när det händer för mycket runt omkring. Jag som ryttare skulle tänka på att hålla mina händer stille vilket jag är medveten om. Dom gungar omedvetet sakta upp och ner och jag tycker själv att det är riktigt svårt att hålla dom helt stilla :P
Hon rekommenderade polisträningar med Damita som jag la till att jag faktiskt varit på en gång, men att jag själv såg det som att det bara hjälpte för stunden och inte i fortsättningen. Domaren sa även att jag behövde lita mer på min häst eftersom hon kan så mycket vilket inte jag riktigt håller med om. Jag litar till 110% på min häst och det har inte alls något att göra med att Damita är rädd av sig. Jag avslutade vårt "samtal" med att säga att jag inte tror Damita har nerver till att bli en dressyrhäst vilket hon faktiskt höll med och förstod i det jag sa. 

Visst, allt går med mycket träning! Men eftersom jag inte har det intresset är det helt meningslöst. Det viktigaste som mig som hoppryttare är att Damita slappnar av när vi rider själva så hon även är mjuk och fin när vi hoppar :) Dock så är Damita betydligt mjukare på en dressyrtävling på bortaplan som jag fick bekräftat i Kristianstad senast, därav fick vi bättre poäng då också^^,

Efteråt var det kalasdags hemma hos Ida för att leverera min tårta som f.ö var väldigt uppskattad, samt fira henne såklart! Blev en trevlig dag på Björkvägen :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0