Dag 2

Idag tog vi en taxi in till Sal rei som är deras "centrum" :)
Vi handlade in lite behövade saker till hotellrummet som t.ex. vatten och liknande!

Vi träffade även på en svensk som bodde här. Han var från Göteborg men hade flyttat hit här för 1.5 år sedan då hans pappa var härifrån. Vi följde med upp i hans lägenhet och det var riktigt flott faktiskt :) Utsikten från balkongen var helt fantastisk och man såg över hela havet och ön. Man fick känslan av att stå uppe i alladins slott faktiskt haha.
Han köpte upp mark, byggde upp lägenheter och sålde här, smart! Han gjorde även samma sak i Thailand där han också hade ett boende och skulle snart flytta ner där samtidigt som han fortsatte att bygga här.
Han hade även två hundar, hur söta som helst :) Som jag självklart gullade med :D Sen fick vi med oss två likör flaskor av honom hem som man kunde köpa för 300 svenska kronor här nere, snacka om schysst kille :))

Vi solade och badade ett par timmar idag bara eftersom man ska ta det lugnt i början (: Värmen och vågorna höll i sig precis som gårdagen..

På kvällen gick vi ut och åt på restaurang (:
Jag tog pommes och kyckling vilket faktiskt var jätte gott. Jag har väldigt svårt för att äta kött utomlands men detta gick eftersom det var riktigt bra och vällagat, sånt gillas :P
Idag fyllde även pappa 50 så vi firade såklart honom :) Och det var även det som var det stora syftet med hela resan, så alla dagar tillhör egentligen honom på ett eller annat sätt XD

På hemvägen tillbaka till hotellet skulle jag tvunget sitta på släpet till taxin trots att dom kör som galningar, vägen är åt helvete och det var kolmörkt ute. Jag lyckades faktiskt få med resten av gänget också, hahaha.
Fyfan vad kul vi hade. Det var som att åka rally safari mitt i natten :D
Men det roligaste var nog ändå mammas frisyr efteråt, hon var helt genom blåst...














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0