Dag 13

Igårkväll gick vi först ut och åt på en restaurang vi varit på en gång tidigare :)
Var väldigt gott, vi specialbeställde vår mat och berättade vad kocken skulle blanda ihop haha (y
Efteråt åkte vi tillbaka till hotellet och satte oss i baren. Jag drack dock bara coca cola eftersom jag inte kände för att dricka :)) Lite sådär halvt oplanerat fick vi reda på att det var party på ett ställe så vi kunde inte motstå att dra dit, hahaha.
Det galnaste var att alla var fulla (inklusive vår taxi chaufför) utom jag då så Ruts taxi fick rycka in i den afrikanska trafiken och skjutsa oss dit och hem från discot med hans bil som var en stor jeep. Asså den kvällen/natten kommer jag aldrig glömma, den var helt galen XD HAHAHA!
Hur som helst, när vi var framme på discot spelades Rihannas låt only girl in the world så jag sprang direkt in på dansgolvet och av någon konstig anledning försvann ALLA och ställde sig i en ring runt om oss, hahahaha wtf x) För att sammanfatta det hela så träffade vi trevliga människor att dansa med och det var väldigt bra musik i mellan åt (y Dock var det cp varmt så det blev ju till att vara en hel del utanför också...

Idag direkt efter frukosten åkte vi in till Sal rei för att shoppa lite :)
Jag handlade i stort sett ingenting eftersom priserna är dyrare än hemma ;P
Hittade t.ex. ett halsband jag fall pladask för som dom skulle ha 350kr för och då är det inget äkta guld eller silver i det överhuvudtaget utan bara plastpärlor och en metallbit, hahaha.
Dock var metallbiten fint handgjord och dom får importera alla sakerna till denna lilla ön så jag förstår att det måste vara lite dyrt men det var lite att ta i ändå tycker jag :P Jag lyckades få ner det till 250 men inte mer. Hade det landat på 150 hade det varit okej :P
Emma köpte sina trägiraffer hon kollat ut sen första dagen, men dom fick vi betydligt billigare än på alla andra ställen eftersom vi bekantat oss med han i den butiken. Vi har fått en del gratis smycken där också :D
Innan vi gick ville han ha våra emailar så vi kunde hålla kontakten. Han skulle ev. till Sverige i jul och ville hälsa på oss, får väl se hur det blir med det XD Pappa och han hade roligt ihop såg det ut som i alla fall, skämtade om allt möjligt x)
Resten av dagen har vi legat på stranden. Jag somnade och sov som en stock där! Vaknade klockan halv 5 ;P Så idag har jag inte blivit vändstekt i alla fall...

Ikväll ska vi troligen till restaurangen där dom hade supergod kycklinggryta, mums! :))


Gårdagens outfit!






Mina och Emmas gratis halsband x)


Vår kortlek vi ska ha på flygresan hem, haha!


Min glas sköldpadda jag hittade på stranden som dom sålde i affärerna, haha ;P

Kommentarer
Postat av: A-Amanda

Hej. Jag letar just nu efter några gamla Johan Palm fans som kanske vill dela med sig av fina minnen från den tiden ni var en av dom fans.



Här: http://ThePalmzzz.blogg.se

2011-12-30 @ 12:35:56
URL: http://vimmelhimmel.blogg.se/
Postat av: Linnéa Johansson

Hej, vad kostar maten och shoppingen samt annat på Kap Verde? Vi funderar på att åka dit men vi vill gärna veta om det är jätte dyrt... Hur är vädret? Blåser det mycket osv? :) Tacksam för svar!

2012-01-31 @ 18:37:57
URL: http://endagsomlinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0