Privatträning för Camilla Sjöqvist i Karlshamn.

Förlåt för kass uppdatering men har haft massa plugg att göra dessa dagarna vilket suger :(
Imorgon har jag 2 prov att göra som jag redan gjort tidigare, det ena måste jag nämligen få VG på för att få VG i slutbetyg osv...
Idag hade jag även Matte B prov vilket gick katastrofalt. Läste samma kurs i tvåan då jag fick ett IG och nu försöker jag igen men det känns bara som att det går sämre!
I Matte A fick jag nästan MVG så skillnad är det, jag förstår inte ett skit av Matte B. Sista chansen att göra provet imorgon, och antagligen får jag IG i hela kursen vilket suger men vad ska man göra? Just nu orkar jag faktiskt inte bry mig. Har även IG i Engelska B, men det är inget förvånande alls eftersom jag alltid sugit på engelska. Har inte ens läst Engelska B men ändå kommer det att stå IG i betyget men jaja, det får jag leva med.
Nu låter det som jag är skit kass men jag har även bra betyg i många ämnen haha :))

Jag och Ida åkte ner till Ritz och fikade efter skolan, vi var tvungna att tröstäta!

Senare på kvällen åkte jag, mamma och pappa till Karlshamn där jag skulle privatträna för min hopptränare Camilla :) Jag missade som sagt hoppträningen i torsdags och kände att jag behövde lite mer träning innan tävlingen^^,
Camilla började med ett litet dressyrpass innan vi började hoppa vilket gjorde Damita väldigt lösgjord.
Hoppningen sedan gick verkligen SUPER! Jag har utan tvekan världens finaste häst och jag måste säga att jag är en sån stolt ägare till henne, kan inte fatta att hon är min!
Jag fick massa beröm av Camilla och hon sa att det inte är en lätt häst jag sitter på. Hon är väldigt stor och det är absolut ingen häst man bara kan hoppa upp på så går det bra. Hon kräver en hel del ridning och man får ingenting gratis utan det är ryttaren som måste göra allt.
Roligt att höra att man gör ett bra jobb :)
Distanserna satt som ett smäck idag! Vi hoppade intensivt i 1h och jag kom bara lite nära på ett hinder, allt annat perfekt. Kändes toppen :D
Camilla tyckte inte alls det var några problem för oss att starta 1.20. Vi får se! :)) Sugen är man i alla fall om inte annat XD

Pappa fotograferade idag, vilket ändå blev över förväntningarna!
Efter att jag redigerat och beskärt vissa bilder var dom faktiskt användbara ;)
Dock fick han bara två hoppbilder när vi var över hindret och inte avklippta :( Hahaha.
















OCH IMORGON SÅ ÅKER VI TILL ÖLAND OCH STANNAR TILL FREDAG KVÄLL!
Kommer därför inte uppdatera mer förrän på lördag...
HÅLL TUMMARNA FÖR OSS!!
Det kan behövas när man ska starta sin första regionala tävling och ev. debutera 1.20. Gissa om jag är nervös?












                                                                                                       


Kommentarer
Postat av: Evelina

lycka till ! :)

2011-05-31 @ 22:42:35
Postat av: Emelie

Stort lycka till! Håller tummarna för er :D

2011-06-01 @ 00:29:06
Postat av: Sara

fin blogg! :)

2011-06-01 @ 13:51:25
URL: http://saraaholgersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0