Nyfriserad Damita + ett ridpass på en galen Damita i stormen...

Nu är Damita äntligen nyfriserad :))
Man kan tro att hon är en frieser eftersom hennes man växer som ogräs :o Den kan verkligen bli hur lång som helst...
Därför tar jag alltid lite extra varje gång så jag slipper klippa den alldeles för ofta :P
Det är rätt fult när den är nyklippt eftersom den blir så himla spikrak!
Men om någon vecka är den nog snygg^^,
Pannluggen sparar jag fortfarande på och den börjar bli lång nu, mums (: Snyyyggt !
Har alltid klippt av den också innan men har nu bestämt mig för att låta den växa och se hur lång den kan bli. Något som är riktigt snyggt på Damita är flätad pannlugg + en rosett! :D

Före


Efter



Efter att jag lekt frisör färdigt tog jag ett ridpass i padocken i stormen på en galen Damita XD
Hon var inte speciellt samarbetsvillig idag om man säger så...
Det börjar med att hon bli livrädd för i stort sett allting och ser spöken överallt! Bl.a en fladdrande matta under ett hinder = superläskigt. Knaaashäst x)
Så jag bytte helt enkelt till den andra padocken som var tom ;P
Damita fortsatte dock att vara jobbig på annat sett. Detta var verkligen inte hennes väder!
Hon ville mest kuta iväg och hänga i handen så till slut blev jag sur. Trodde aldrig jag skulle få igenom henne idag.
Men jag gav inte upp trots att jag var på dåligt humör och Damita fjantade sig...
Och kan tänka sig vad bra hon gick i slutet! :D

Tänk på det, ge aldrig upp vilket humör hästen än är på!
Det krävs en del jobb men det brukar alltid gå ann i slutet, i alla fall för mig :))
Låt inte hästen vinna!
Säg ifrån så fort hästen gör fel och beröm när det blir rätt !













                                                                                                    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0