Här bor min älskade häst Damita :)

Jag passade på att fotograferade stallet och tillhörigheterna när jag lunch fodrade hästarna idag :)
Det var inte det bästa vädret att fota i, mulet och dant, men det får duga :))
Så ni som är intresserad hur min häst bor kan kolla bilderna nedan, ni andra slipper ;) Hahaha.

Jag börjar med den ena sidan av stallet. För mig är detta framsidan eftersom min häst står där.




På framsidan mittemot vägen


Stallets baksida


Stallet sett från ena sidan


Bakgården






Huset tillhörande stallet


Tillhörande längor till gården




Mera av bakgården och lite tillhörande hagar


100m cykelväg bort till snapphanarnas ryttarförening med ett ridhus, två padockar och 4 gräsbanor.


Damitas hage, som hon dessutom haft för sig själv hela vintern bortskämda häst ;)




En mysig väg bredvid Damitas hage


Hagar












Vi har även fler hagar, men jag valde att fotografera de som används just nu. Dom andra ligger på en cykelväg åt andra hållet där det bl.a. finns en stor hage + en jätte stor sommarhage intill havet.

Stallet invändigt
Stallgången på Damitas sida


Damitas box


Damitas egna dörr ut


Sidan av boxen där jag har mitt foder


Logen, fotade bara en liten del.


Trappa upp till loftet


Ett litet förvaringsrum ute på logen


Sadelkammare som är indelat i två olika rum




Mina två förvaringsskåp i sadelkammaren, inte jag som klistrat massa klistermärken x)


En upphöjd gång mellan stallgångarna och boxarna


Den andra stallgången



Sådär ja, det var väl det viktigaste :)
Inget lyxigt stall precis men det duger för mig och Damita verkar trivas!
Stallgångarna är som ni ser väldigt smala men stallet är godkänt ändå tack vare Damitas nödutgångsdörr i hennes box som vi fått bygga till, HAHA.
Damita står aldrig i stallgången ändå. Ska jag göra henne i ordning står hon antingen i sin egen box eller en tom box i stallet och när hon ska skos gör vi det ute på logen^^,

Jag har gjort färdigt mitt historia arbete. Dags att fortsätta med 5 rapporter, suger :(












                                                                                                     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0