Gårdagens hoppträning (: + en lösnagel...

Gårdagens hoppträning gick faktiskt jätte bra :)
Visst fick man till några språng som var mindre bra men i stort sett är jag jätte nöjd :D
Många har tränat och tävlat sedan dom var små, men jag har bara hållt på med träning och tävling i 2 år och jag har liksom gått från 0 till att tävla 1.10 på ingenting tack vare min häst <3
Damita skulle fylla 9 år när jag köpte henne och hon hade bara hoppats ordentligt det senaste året då när jag köpte henne och redan en läromästare! Hon klipper alla hinderna som ingenting och gör alltid sitt bästa, även om hon så ska hoppa stillastående vill hon inte riva... Hahahaha!
Har faktiskt aldrig sett en häst tidigare som är så ärlig på hinder som hon är :) Även om jag ibland rider som skit så ställer hon upp! Sen ibland önskar jag att hon hade stannat när hon ligger i skiten men jag är alltid beredd på att bara hålla i mig för jag vet att hon hoppar ändå.
När jag sedan satte ihop banan igår gick det riktigt bra och kom rätt på allting :) Hade gett mig fan på att jag skulle få in alla galoppsprången överallt så jag räknade till och med jätte högt hahaha :P

Måste även tillägga att jag tappade en lösnagel trots att jag hade ridvantar på mig och att min hopptränare hittade den :D Hahaha! Kanske inte jätte stor chans att hitta en nagel i ett stort ridhus direkt...

Film kommer ikväll :))

Nu taggar vi inför helgen då det bär av till Olofström för sässongens första tävling^^,



Foto: Anni






                                                                                                     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0