Sådär 5 dagar tillbaka...

I torsdags var det äntligen dags för hoppträning igen! :))
Känns som det var evigheter vi tränade sist eftersom det har varit mängder av studentfester hit och dit...
Tränade tillsammans med Amanda Althén som f.ö varit grymt saknad ! Finns verkligen ingen snällare och omtänksammare människa...
Hoppas på att hon har tid att rida Damita lite i sommar^^,
Inte för att jag inte har tid/lust, utan för att hon rider min häst bättre än någon annan och Damita älskar henne, antagligen för att hon endast rider med känsla (:

När jag började att rida fram kände jag direkt att Damita var helt toppad och övertaggad, men det var ju inte så konstigt eftersom vi inte hoppat på länge. Ställde in mig på att träningen skulle gå skit, men såg det som en utmaning...
Dock ändrades allting helt när vi började hoppa! Alltid kul med överraskningar :D
Damita var pigg, men det var ändå så jag kunde kontrollera henne innan hindrena och hon hoppade som aldrig förr ! Amanda sa att det var riktigt stor skillnad sedan hon såg oss sist och Camilla la till att jag red jätte bra nu och är påväg mot LA.
Jag är sååå glad! :)) Och det gör inte saken sämre att jag har världens hoppstjärna till häst ;)



















                                                                                                    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0