Hemma från Öland!

Igår kom jag hem från Öland :)
Orkade dock inte uppdatera då eftersom jag var svintrött...
Följde trots det med Olga hem och kollade på några missade avsnitt av big brother, kändes dock som jag somnade till allihopa i mellan åt så minns inte ett skit XD

Både jag och Damita har i alla fall haft det superbra! :))
Vädret har varit stekande varmt hela tiden och Damita har trivts som fisken i vattnet, skönt !

Här kommer tävlingsresultaten från min och Damitas första regionala tävling:

Torsdag
1m (brukar vanligen inte finnas på regionala tävlingar men dom hade det som uppvärmningsklass vilket jag tyckte var bra) - Felfri och kom 5a! :D Rundan var helt okej, men inte den finaste vi har gjort! Hon kom nära på något hinder och stort på något hinder, men annars låg vi bra på det mesta tycker jag^^,

1.10 - måste nog faktiskt vara vår sämsta runda ever! Eller i alla fall på väldigt länge XD Damita blev helt övertaggad och bara "rusade" in i hindrerna -_- Jag fick inte fatt i henne alls :o Fick 2 riv och dessutom drog hon iväg så pass mycket så jag inte hann med 7an så jag fick lägga en volt vilket gav 4 fel till + tidsdel. Så totalt 16 fel. Vi brukar antingen gå nolla eller med 4 fel så man kan ju lugnt säga att detta var ett väldigt kasst resultat för min och Damitas del men sånt händer! Vi kom i alla fall runt banan med två riv ;P Bestämde mig för att ta nya tag nästa dag istället.

Fredag
1.10 - Idag var Damita SUPERFIN! :) Hon var fortfarande pigg men hon lyssnade väldigt bra på mig när jag ville få tillbaka henne innan hindrerna vilket gjorde att hon inte rusade in i dom som förra dagen. Jag fick bra distans på alla hinder och jag tror faktiskt det var vår finaste runda vi gjort i 1.10! :)) Tyvärr fick jag ett pet i kombinationen eftersom det var oxer in och räcke ut, lite knepigt. Men jag är riktigt nöjd, banorna var verkligen svårare än lokala och vi har som sagt aldrig startat en regionaltävling tidigare och denna rundan gick som en klocka!

Jag bestämde mig för att inte starta 1.20 eftersom jag fortfarande hade gårdagens runda i 1.10 i huvudet. Tänk om hon gör likadant som hon gjorde i den rundan. Då hade jag åkt från Öland missnöjd, men istället valde jag att åka därifrån med flaggan i topp :) Hade det gått bra i både 1m och båda 1.10 klasserna hade jag startat 1.20 för då hade jag ändå gjort 3 fina rundor. Men det får vara till en annan gång :)

Nu tänkte jag sätta ihop lite videoklipp från tävlingen :D
Dom kommer snart upp ;)















                                                                                                      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0