Regional hopptävling i Karlskrona! + att jag börjat rida igen :D

Förlåt för dålig uppdatering dessa dagarna men jag har varken haft tid eller lust att blogga!
Jag lovar att bättra mig denna veckan :)

I torsdags bestämde jag mig för att rida Damita själv, saknaden efter ridningen var väldigt stark.
Jag var lite osäker på hur det skulle gå, men det gick hur bra som helst :D
Jag har fått tillbaka kraften för att kunna rida igen och Damita var hur mjuk och fin som helst! *happyface*
Så nu planerar jag att kunna rida som vanligt igen vilket nog inte ska vara några problem (:
Hoppningen väntar jag lite till med, men det dröjer nog inte länge förrän vi är igång där med^^,
Om Li vill kommer hon självklart få fortsätta hoppa min lilla häst ändå, vi får väl se hur det blir!

På fredagen efter bar det i alla fall av till Karlskrona för lite tävling :)
Li skulle hoppa 1.10 + 1.20.
Vädret var totalt värdelöst, har aldrig varit med om något liknande..
Det ösregnade konstant precis hela tiden utan ett enda uppehåll, så tråkigt :/
Det försämrade både underlaget och prestationen från ryttaren och hästens sida automatiskt.
Trots detta gick det superbra och jag är mer än nöjd!

1.10 - Damita hoppade lite sisådär. Det verkade inte som hon tog det hela på allvar och jag vet inte om det berodde på höjden eller vädret. Jag tycker i alla fall att Li gjorde ett toppenjobb trots 2 nedslag!

1.20 - Damita hoppade super! I denna klassen var det en helt annat häst med en helt annan inställning :) Hon var väldigt rädd om benen och sprången var helt annorlunda. Tyvärr kom dom lite nära in på kombinationen och fick ett pet vilket var riktigt synd! Men gud vilken snygg runda :D

Jag filmade även båda klasserna denna gången :)
Kände att det inte ens var någon mening att försöka fotografera i det vädret...
Ska klippa ihop något snyggt av det, så håll ögonen öppna! :D

OCH ETT STORT GRATTIS TILL LI SOM LYCKADES PLACERA SIG I ALLA STARTER HON GJORDE UNDER DESSA 3 DAGARNA I KARLSKRONA MED SINA TVÅ HÄSTAR, DU ÄR GRYM! :D <3


Damita och Li i Frosta 1.15













                                                                                                    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0