Oseriösa hästhandlare

Det är sjukt vad många oseriösa hästhandlare/säljare det finns... Jag förstår inte hur dom tänker överhuvudtaget? Det lär ju i alla fall inte löna sig i längden :o
Jag tänkte berätta om det jag själv varit med om.

Meningen från början var att jag skulle köpa en 4 årig valack, väljer att inte tala om var den hette osv. Redan på kvällen samma dag som jag provridit den hör jag av mig till ägaren och säger att jag vill ha den. Nästa dag skriver hon ett sms till mig och berättar att dom varit iväg och besiktat hästen och att han gick igenom, hade ju uppskattat om hon berättat innan hon åkte iväg och besiktade den men men..
Sedan skickade hon sitt kontonummer till mig och sa att jag kunde sätta in de pengar som hästen kostade samt att hon kunde skicka papprerna till mig så vi kunde skriva över försäkringen.
Det gick jag verkligen inte med på, jag ville såklart ha min häst först men hon försökte verkligen stressa igenom hela köpet. Vi som aldrig ägt en häst tidigare kände oss osäkra och bestämde oss för att vi inte ville köpa en häst av denna personen. Hon blev såklart förbannad osv, men man betalar inte en häst som man befinner sig några timmar ifrån :P

Dessutom fick jag uppleva en dramatisk situation i söndags, det finns t.o.m hästhandlare som snor hästar och skiter i alla överenskommelser som sagts. Detta är ju skrämmande, jag hade aldrig vågat sälja min häst :S

Kommer heller aldrig glömma den personen som var med i uppdrag granskning efter att ha köpt ett antal hästar som sedan gick till slakt, jag trodde allt hästfolk i alla fall var djurvänner men tydligen hade man fel på den punkten också...

Hittade några tävlingsbilder på ryttaren som äger denna hästen nu!


















                                                                                                      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0