Full fart med Olga och Daiman + ATT JAG HAR RIDIT!!

Idag fick Olga äran att motionera Damita! :)
Först provade vi att sätta graman på henne för att underlätta lite i med att hon är så himla mycket häst att rida och ganska svår för dom som inte känner henne ;P
I skritten och traven gick det bra men i galoppen blev hon sjövild ;)
Så då tog jag av gramanen vilket inte direkt hjälpte... Hahaha! Så jag tror inte det var gramanen det var fel på utan min vilding till häst!
Jag fotade även lite och fick några coola bilder ;D Dom blev lite suddiga men bra ändå ;)

Sen fick jag för mig att jag också skulle upp och rida vilket är helt galet och farligt, men jag är ju som jag är.
Hur som helst så gick det riktigt bra, jag travade t.o.m ett varv ;)
Alla har verkligen fått kämpa med att få ner henne på tyglen, jag trodde det var hon som var jätte stel. Men det räckte att jag satte mig på henne så krökte hon på nacken, min finis <3
Jag älskar verkligen den pajashästen och det var underbart att få sitta på hennes rygg igen även om det bara var en engångsgrej... Vågar inte riskera att bli kassare igen så det tar ännu längre tid :/
NU LÄNGTAR JAG BARA ÄNNU MER :o


Först har vi då Damita och Heidie (Daiman och Olga) in action!
Vilken tur att min häst sköter sig med sina nya ryttare... HAHA


Och sen då jag och min finis... <3
Ingen seriös ridning som ni säkert förstår, jag har ingen kraft i min vänsterarm för 5 öre :P











                                                                                                    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0