Alicia och Damita - en klass för sig!

Idag var Alicia snäll och red Damita åt mig :)
Hon har suttit på henne en gång tidigare, men det var jätte längesen...
Typ sommaren 2009 och då red hon dessutom barbacka och mest skrittade.

Idag fick det bli lite seriösare av det hela^^,
Som vanligt var Damita supersnäll och det gick faktist bra tycker jag!
I traven gick hon jätte fint i mellan åt, dock är hon mycket svårare i galoppen då hon gärna bara vill "springa".
Men hon är verkligen ingen lätt häst att rida ner på tyglen överhuvudtaget, det kan dom som provat henne bevisa!
För mig är det ingen konst, men alla har ju det lättast med sin egna häst?
Så jag är faktiskt inmponerad att hon klarade av henne så bra som hon gjorde ändå !

I slutet tvingade jag Alicia att trava över ett kryss med henne och det gick hur bra som helst :))
Dock när hon skulle prova på ett räcke på 60cm i galopp brallade min vilding ur och började bocka, hahaha.
Så bockig som hon har varit den senaste tiden brukar hon aldrig vara, men det är väl för att hon inte får hoppa lika mycket längre ;P Men det ska vi snart ändra på, jag är på g!
Första gången kom hon en aning nära och hoppade upp i luften och började bocka, så Alicia blev lite skraj... Efter en hel del övertalande fick jag henne att hoppa igen vilket gick betydligt mycket bättre även om hon då bockade efteråt XD

Tänkte i alla fall bjuda på några bilder från dagen :)))










Och så lite galopp...


Grodhopp :D


HAHA, nästa elitekipage?


Dom avslutade det hela lite bättre i alla fall x)










                                                                                                     

Kommentarer
Postat av: Alicia

Men usch som jag sitter! xD Men herregud vilken skillnad det var att sitta på min egna ponny efteråt ;) Kändes åtminstone som om jag kunde rida så att man inte är helt kass xD Men tack för att jag fick rida fina Damita :)

2011-07-25 @ 19:41:08
URL: http://aliciaedlund.blogg.se/
Postat av: Sandra Karlsson

Äsch vad du klagar!

Det är jag som ska tacka för att du ville rida henne :D

2011-07-25 @ 22:30:26
URL: http://strawberrywhite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0