Tolkning efter Damita!

Idag skulle jag och en kompis testa tolka efter Damita med min nya tolkningssele.
Damita är varken körd eller tolkad tidigare så det skulle bli roligt och se hur hon reagerade tyckte jag :)

I början stod hon mest på bakbenen och ville skutta iväg.
Hon tyckte det var obehagligt att dra något efter sig och blev rädd för ljudet från pulkan bakom sig.
Men efter att ha pratat och klappat henne lite gick det faktiskt jätte bra :)
Hon förstod snabbt att det inte var något farligt!
Så det gick faktiskt trava och galoppera också helt utan problem!

Allt gick bra tills tolkselen sprack!
Damita var ju van att ha något som drog bakom henne men helt plötsligt kände hon sig "fri".
Hon fick då fnatt och kutade iväg och riktigt skickade av mig, hade ingen chans att sitta kvar XD
Min kompis låg helt pladask med pulkan i snön och Damita galopperade med pulkan efter sig. HAHAHAHA!
Direkt när jag trillade av hade jag faktiskt fastnat med ena foten i linorna och "åkte" efter. Dock gick det inte så snabbt då och jag han sparka av linan nästan direkt.

Efter Damita fått galoppera av sig rejält och var genomsvett var hon helt toppad!
I stallet sedan gick det knappt hantera henne i början så hon fick stå i boxen en stund med lite mat. Sen lugnade hon ner sig :)
Hon tyckte nog allt det var roligt ändå :D Hahaha!
Och jag är riktigt stolt över henne att det gick att tolka med henne fast att hon inte gjort det tidigare. Jag förstår absolut henne att det kändes konstigt när tolkselen plötsligt sprack.

Tyvärr fick vi inga bilder på detta :(
Hon som skulle fota skulle komma lite senare men då var redan selen sönder. Synd!

Jag får bjuda på en annan tolkningsbild från förra vintern då jag, min kusin och hennes kompis tolkade med en annan häst :) Hennes kompis sitter på hästen, jag på pulkan och min kusin fotade :)








                                                                                                     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0