Hoppträning, eller man kanske ska kalla det rodeo?

Idag var det äntligen dags för en efterlängtad hoppträning med bushästen :)
Jag hade faktiskt inga förväntningar överhuvudtaget eftersom jag visste att min häst skulle vara helvild. Men målet var ändå att ta sig över hinderna levande och utan att trilla av, och tänk att jag lyckades med det ;) Då borde man väl ändå vara hyfsat nöjd trots att det i mellan åt gick i 120?

Dock var det inte bara hoppning vid bjöd på idag... Det blev även lite rodeo (som min hopptränade kallade det), alltså hon sköt upp ryggen, drog ihop sig och hoppade fram på tårna ungefär? Hahaha. Dessutom blev det även galoppombyte i varje steg samt Damitas vanliga bocksprång i ett normalt tempo enligt henne...
Herregud, jag kan faktiskt inget annat än att skratta åt det XD
Jag har vant mig att träningarna blir något utöver det vanliga, Camilla sa att jag fick se det som att rasta henne. Hahahaha.
Tur att tävlingarna går så himla bra nu i alla fall :) Det är dom som får mig att blicka framåt om man ska kolla på den seriösa biten, jag och Damita är dock inte så bra på det där med att vara seriösa...


Detta är typ jag och Daiman på dagens uppvisning... Dock kan jag
garantera att hon såg liite gladare ut än sådär x)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0