Fredag + lördag

I fredags kom kusinen och hennes pappa hit + deras vovve :)
Jag och Emma spenderade största delen av vår fredagskväll i stallet, vi åkte hem typ 10 på kvällen? Hahaha, nolife.se :P
Hur som helst så red vi i ridhuset, jag på min egna buse och Emma tog Janes häst Quinnie^^,
Gick bra för båda två faktiskt... Damita var konstigt nog ovanligt lugn, kan bero på den hårda hoppträningen dagen innan haha :) Men samtidigt hur mjuk och smidig som helst!
Jag jobbade mycket i galoppen på volter runt alla hinderna som stod i ridhuset, bytte varv ofta osv. Damita var så himla duktig :D <3
Dom hade pyntat upp hela ridhuset inför luciashowen dagen efter så det var en väldigt spänd och tittig häst till en början. Damita tyckte varken om ljusrören, tomtarna, glittret eller något annat... Hahaha.
Efteråt var jag tvungen att sitta upp på Quinnie också eftersom det var ett tag sen jag red henne. Hon är betydligt svagare i höger och tidigare har jag inte kunnat galoppera i det varvet utan att Quinnie blivit irriterad men herregud vilket framsteg vi gjorde idag. Hon gick i form och släppte i både skritten och traven i båda varven, vänstergaloppen går hon i bra form men behöver jobbas mer så hon lär sig att inte hänga i handen och denna gången galopperade vi även i höger och hon började söka sig nedåt men där fick en del arbete kvar!
Hon kommer bli riktigt fin om ett år om hon hamnar på rätt ställe...

Dom sov över här och idag har jag och Emma mest legat framför datorn och slappat, haha.
Vi har självklart varit i stallet också men avstod ridningen idag. Dels för att Damita tränat hårt 3 dagar i rad nu.. Tyckte hon förtjänade att vila :) Imorgon tänkte jag att det kunde få bli en uteritt om vädret tillåter förstås!
Efter att inte ha gjort ett skit på hela dagen fick vi för oss när klockan var 9 på kvällen att vi skulle baka, hahaha det är så typiskt oss... Så det blev att åka in till ica och handla massa ingredienser, och vi skämde såklart ut oss 10 gånger om också men det är ju bara som vanligt.

Här är i alla fall en bild på dagens bakverk :D

Pepparkakscupcakes och Chokladcupcakes :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0