Polisträning med Damita :)

Sorry för sjukt dålig uppdatering men har haft fullt upp de senaste dagarna...

Dagen efter vi varit på idol (i söndags) åkte jag till Kristianstad på polisträning (även kallat miljöträning) med Damita :) Hon kan vara väldigt tittig på saker som finns i omgivningen så jag tyckte det passade oss utmärkt som lite omväxling i ridningen!
Hur som helst gick träningen kanon och Damita skötte sig exemplariskt. Tränaren var jätte duktig på sin grej och vi fick lära oss hur vi skulle göra för att komma förbi de olika "farorna".
Träningen började med att vi skulle rida på en smalväg mellan koner där en tjej stod med ett färgglatt paraply och efterhand började hon göra det svårare och svårare med att snurra paraplyet och sedan som avslut sätta sig på huk med det. Damita brydde inte sig förrän hon satte sig ner med det, då var det helt plötsligt jätte läskigt x)
Sedan fick vi rida med flaggor, över presenningar, ett trångt "tält" som var som en pressenning, rida mot en sprutande raket, över eld osv...
Alla övningarna var både lärorika och roliga :D Träningen höll på i 2h och vi var bara 5 st :))
Det var även en svart häst i min grupp som nästintill var en kopia av Damita, helt sjukt! Har nog aldrig sett en sån lik häst tidigare... Samma färg, tjocka svans, stora huvud, kroppsbyggnad och de där "snälla" ögonen. Det roliga var att ägaren kom fram till mig och sa, guud vilken fin häst du har! Då tänkte jag säga, men din ser ju lika dan ut, hahaha XD Skillnaden var väl att den bara var 4 :)

Som avslut fick jag och Damita hoppa eld hinder :D Det var lite läskigt men riktigt roligt! Både hinderstöden, bommen och det som låg på marken brann för fullt och det högsta möjliga som gick att hoppa, som vi då tog i slutet, var ungefär 80cm :) Satan vad Damita tog i, man kände riktigt hur hon hoppade med ryggen över! Så det kan man väl säga var dagens höjdpunkt, har aldrig gjort något liknande tidigare :))
Tränaren sa att jag var väldigt tuff och bestämd när jag skulle rida förbi de olika farorna vilket var väldigt bra, och även att jag red på rätt sätt när Damita blev rädd. Han sa även att han tyckte jag hade en fin häst och det syndes på henne att hon älskade att hoppa :) Därför frågade han om jag sysslade med det annars vilket jag ju gör ;D

En lyckad dag helt enkelt!

Pappa har filmat träningen och det var även de som fotade när vi hoppade eld hinder... Får se om det kommer upp lite senare! :D








                                                                                                      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0