Lyckad tävlingsdag på Östra Göinge ryttarförening! :D

Igår var jag och Damita i Östra Göinge och tävlade :) 1m + 1.10..
Dagen började dock inte alls bra! Vi var stressade, jag hade inga hela ridstövlar och när vi skulle lasta Damita så kastade hon sig ut igen och slet sig eftersom hästarna i hagen bredvid där vi lastade släpptes ut och gnäggade och hade sig, hon ville ju också ut... Jag blev sur på henne, speciellt eftersom vi var stressade. Och alla som känner min häst nu vet att det inte går bli sur på henne för då blir det bara ännu värre så hon vägrade gå in i transporten sen.. Jag insåg att jag fick ta några djupa andetag och börja prata med henne med den snälla rösten samt tog ett spö i handen och då gick hon in direkt, knäppa häst XD I vanliga fall går hon rätt in och sen är det inga mer konstigheter, så hon är inte alls svårlastad. Allt blev bara så stressigt :o
Men tävlingen gick trots detta super! :D Dock kunde den gått bättre ändå!

I 1m var hon superfin och jag kom jätte bra på allting. Red jätte snäva svängar i omhoppningen samtidigt som jag höll galoppen så hon kom rätt ändå! Känns verkligen som jag börjar lära mig detta nu :)) Efter 12an trodde jag att jag var färdig och bröt av, klappade henne osv... Då sa ryttaren bredvid till mig att jag glömt 13, fuck! XD Så det var bara att ta den lite sådär i efterhand... Hade jag inte missat den hade jag vunnit, vadå störigt hahaha! Jag ska alltid tabba mig. Det fanns ingen som red så snabbt och snävt som jag sen tabbar jag för mig själv, A W E S O M E
I alla fall var jag egentligen felfri på hinder men fick 4 fel för jag först missade nummer 13 och 1fel för tidsfel eftersom jag skrittat runt ett tag... HAHA! Aja, banan var jätte svår och maxad. Var i stort sett inga felfria så jag kom faktiskt 8a av 47 starter ändå :) Var 9 placerade, yeey! :D

I 1.10 var hon ännu finare och kom i stort sett perfekt på allting. Det var bara 4an hon låg pyttelite stort på och såklart så var den maxad också så hon precis petade ner det :( Men det gjorde ingenting för vi kom 3a ändå! :D Och hade den bästa tiden så hade även här blivit vinst om vi inte rivit det.

Har jag världens bästa häst?
JAAA <3





Världens finaste Damita <3










                                                                                                      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0