Hoppträningen igår för Camilla!

Hoppträningen igår gick kalasbra! :D
Det var den första hoppträningen ute på gräs för året så Damita var en aning pigg och övertaggad.
Trots detta flöt det på väldigt bra och jag fick ett perfekt avstånd på nästan allting.
Man märkte hur glad Damita var att få komma ut på gräset om inte annat, hon bockade nästan av mig x) Haha!
Fina fina häst var hon var duktig! <3
Min hopptränare sa till mig att jag rider jätte bra, alltid kul att höra :)) Wiiee (y
Vi hade lite problem med en linje då hon gärna ville dra iväg och ta det på ett galoppsprång mindre, men även det gick bra sen :)

Det tråkiga med dagen var att jag inte hann brodda baktill, därav blev det bara låga hinder idag. Det tar så himla lång tid för mig att brodda så jaa... Blev lite sen till träningen haha.
Men för mig är det tekniken och inte höjden som räknas. Rider man rätt på ett hinder spelar höjden ingen roll eftersom jag vet att min häst kan hoppa högt :)

Heidie (Olga) var med som assistent och hjälpte mig + fotograferade! :D Ett stort tack min kära vän! <3

Min ridoutfit var inte direkt den snyggaste men ni får helt enkelt stå ut. Ifs brukar jag rida i joggingbyxor osv så för mig var den ganska snygg! Haha. Och mina ridstövlar är fortfarande på reperation .__.














                                                                                                     

Kommentarer
Postat av: Anonym

ser fruktansvärt slarvigt ut att ha vänster stigbygel på fel håll!...

2011-04-30 @ 13:55:29
Postat av: Sandra Karlsson

Du verkar inte mycket smartare, du kan ju inte ens skilja på höger och vänster! Hahaha...



Och jag är fullt medveten om att den sitter på fel håll. Har smörjt sadlen och det var inte ens jag som satt på den som var på fel håll men har inte orkat ändra.

2011-04-30 @ 19:50:40
URL: http://strawberrywhite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0