Dressyrpass + några skutt i ridhuset

Idag är jag väldigt nöjd med Damita på alla sätt, hon var verkligen på toppen humör!

Vi började med ett litet dressyrpass och jobbade mycket på volter. Damita var precis lagom pigg och hade en väldigt bra energi i bakbenen idag samt en jämn takt. Ibland när hon tröttnar blir hon stark och hänger sig gärna i handen i galoppen och det gör att man får överdriva med hållningen så hon hittar tillbaka till den rätta formen igen. Men idag kändes det inte som man höll i någonting utan hon jobbade i korrekt form hela dressyrpasset igenom och tuggade på bettet, fina häst vad jag är stolt över henne idag :) <3
Som avslut tog vi några skutt eftersom det stod hinder framme i ridhuset. Hon har varit överpigg dom senaste veckorna i just hoppningen och bara "rusat", men jag tror det har lite med vädret att göra faktiskt.
Men idag verkade det som hon hade kommit tillbaka till sitt riktiga jag och jag kunde verkligen rida mot hinderna och hitta avståndet. Jag kände riktigt hur hon hoppade med ryggen och som hon tog i! Jag tappade faktiskt stigbyglen en gång för hon hoppade mig ur sadlen, haha min buse! :))
Vi avslutade med ett räcke på 1.30, och det var faktiskt länge sen jag hoppade så högt utan ett hinder innan.

Med andra ord kunde jag inte bli mer nöjd efter dagens ridpass :)




Foto: Filippa Neij
Bilden är från en lokal hopptävling i somras på Sölvesborgs ridklubb i 1.10 klassen.

                                                                                                              


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0